ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Category 1

Saturday, January 8, 2011

Motivasi Islami



Seperti apakah motivasi islami?


Kebanyakan dari teori motivasi yang ada jarang sekali menyentuh sisi spiritual. Kebanyakan motivasi yang dibahas adaah motivasi yang berkaitan dengan materi atau hawa nafsu belaka. Dari hal ini dikhawatirkan akan berdampak juga kepada ilmu-ilmu motivasi dan pengembangan diri lainnya yang hanya mementingkan hawa nafsu saja. Oleh karena itu, diperlukan adanya konsep motivasi yang memperhatikan masalah akhirat atau spiritual.

Dalam Motivasi Islami, yang menjadi alasan utama dalam hidup bukanlah 16 hasrat dasar diatas, tetapi alasan utama hidup ialah untuk beribadah kepada Allah. Jadi yang menjadi tujuan utama dalam aktivitas seorang Muslim adalah untuk mendapatkan ridha Allah SWT.

Lebih jauh tentang motivasi islami, kunjungi: Motivasi Islami

2 comments:

Imsyah Ahmad said...

Assalamualaikum abg,abg saya ni pelajar sekolah menengah dan tahun ni bakal mengambil peperiksaan awam.Saya memang dari dulu lagi ada niat nak baca Quran dengan betul dan nak memperbetulkan bacaan Quran saya tu.Dari dulu lagi saya impikan untuk memiliki Quran yang bertajwid beserta terjemahan dalam Bahasa Melayu.Jadi saya disini ingin meminta bantuan abang agar meghadiahkan/menyedekahkan/membelikan kepada saya sebuah Al Quran Tajwid.Kalau saya nak membelinya dengan sendiri mungkin tak boeh kerana ada masalah tertentu.Saya dah minta Umi saya untuk membelikannya untuk saya tetapi umi saya tidak mahu.Saya pun tak tahu nak buat macam mana.Saya mestilah nak keberkatan semasa belajar tu jadi unutk mendapatkan keberkatan tu saya kena lah membaca Al Quran dengan betul.Saya meminta abang dapat menolong saya.abang hantar email kepada saya untuk saya memberitahu alamat dan nombor telefon saya.Email saya ialah adhazmi@hotmail.com .Saya amat-amat berharap pertolongan dari abang ni.Saya nak minta tolong abang belikan Al-Quran ni http://www.hidayah.com.my/site/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1291&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=60
Saya pernah tengok Quran tu,kawan saya ada memblinya satu,Quran sangat menarik dan mudah untuk difahami tajwid dan terjemahannya.saya mencadangkan agar abang membeli Quran itu dari laman web yang saya beri tu dan terus memasukkan alamat rumah saya untuk penghantaran.Bantuan abang sangat-sangat saya hargai.Assalamualaikum abang.

Imsyah Ahmad said...

Assalamualaikum abg,abg saya ni pelajar sekolah menengah dan tahun ni bakal mengambil peperiksaan awam.Saya memang dari dulu lagi ada niat nak baca Quran dengan betul dan nak memperbetulkan bacaan Quran saya tu.Dari dulu lagi saya impikan untuk memiliki Quran yang bertajwid beserta terjemahan dalam Bahasa Melayu.Jadi saya disini ingin meminta bantuan abang agar meghadiahkan/menyedekahkan/membelikan kepada saya sebuah Al Quran Tajwid.Kalau saya nak membelinya dengan sendiri mungkin tak boeh kerana ada masalah tertentu.Saya dah minta Umi saya untuk membelikannya untuk saya tetapi umi saya tidak mahu.Saya pun tak tahu nak buat macam mana.Saya mestilah nak keberkatan semasa belajar tu jadi unutk mendapatkan keberkatan tu saya kena lah membaca Al Quran dengan betul.Saya meminta abang dapat menolong saya.abang hantar email kepada saya untuk saya memberitahu alamat dan nombor telefon saya.Email saya ialah adhazmi@hotmail.com .Saya amat-amat berharap pertolongan dari abang ni.Saya nak minta tolong abang belikan Al-Quran ni http://www.hidayah.com.my/site/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1291&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=60
Saya pernah tengok Quran tu,kawan saya ada memblinya satu,Quran sangat menarik dan mudah untuk difahami tajwid dan terjemahannya.saya mencadangkan agar abang membeli Quran itu dari laman web yang saya beri tu dan terus memasukkan alamat rumah saya untuk penghantaran.Bantuan abang sangat-sangat saya hargai.Assalamualaikum abang.

Dummy Text