ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Category 1

Wednesday, July 28, 2010

top 10 kereta Polis.Adalah MALAYSIA TERSENARAI????

Dalam Dunia terdapat pelbagai kenderaan Polis digunakan di negara masing-masing. Akan tetapi terdapat 10 kenderaan yang paling moden digunakan..Antaranya:-


[No 10]. Volksvagen GTI ( Dubai )

GTI police

Digunakan di Dubai sebah negara yang sedang meningkat naik pembanggunannya. Penggunaan VolksvagenGTI diharap dapat menjaga imej negara berkenaan yang mempuyai banggunan tertinggi didunia.


[No.9] Holden VE Commodore (Australia)

holden_commodore_ve_police_car_main630-0428-630x360

Daripada warna biru sudah melambangkan kenderaan ini sesuai digunakan oleh pihak polis. Salah satu benda yang menarik mengenai kenderaan ini adalah deruman enjinnya boleh menaglahkan deruman dari Toyota(enjin Silvertop) dan juga Honda(enjin 4E Blacktop)

[No.8] Ford Mustang GT ( USA )

USA Ford Mustang 02

Mustang sesuai dengan namanya yang agak nostagia tetapi ia masih lagi bertahan walaupan jenama kenderaan lain seusia dengannya sudah lama dilupakan. Inilah mustang, bak kata pepatah " lagi tua lagi berisi"

[No.7] Porsche Caynne Turbo ( RUSSIA )

caynnepolice

Kenderaan yang dikeluarkan oleh sebuah syarikat pengeluar kereta terkenal iaitu Porsche.
Walaupun menggunakan minyak 100 liter setiap 100 km, tetapi pihak berkuasa Russia tetap menggunakannya supaya setanding dengan sistem pertahanan negara mereka.

No.6 Nissan Skyline (Japan)

skyline_gtr_police_car

Jepun adalah sebuah negara pengluar kenderaan seperti Honda,Toyota,Nissan dan macam-macam lagi. Pihak berkuasa Jepun terpaksa menggunakan kenderaan berkuasa tinggi bagi menagani jenayah di negara berkenaan. Tidak praktikal sekali jika menggunakan kenderaan biasa bagi mengejar kesalahan trafik dinegara Jepun..malu beb kalau kena tinggal nanti..

[No.5] Mitsubishi Evo X (England & Malaysia!!! )

Mitsubishi-Lancer-Evolution-X-Police-1

polis-evo-malaysia

Ya.MAlaysia ada tersenarai! . Kita sebagai rakyat Malaysia patut berbangga sekali, kenderaan Polis dinegara kita lebih lagi maju dari negara jiran kita Singapore. Mitsubihi amat popular dikalangan mat2 rali termasuk Felda Rali. Dengan bentuk lampu hadapan yang garang diharap dapat menakutkan pengguna jalan raya supaya memandu dengan berhati-hati dan tidak melangar kesalahan trafik. Dengan menggunakan 320 kuasa kuda dan enjin 200 cc, penggunaannya amat praktikal terutamanya di lebuhraya.

[No 4] BMW M3 (Belanda)

m3-police-2

Jeremy Clarkson ( Top Gear) amat meminati kereta ini kerana ia boleh memecah kelajuan sehingga 300 kmpj !. sungguh hebat!. Dengan bodynya yang tahan lasak disamping jenama yang terkenal didunia, BMW M3 telah menawan hati pihak berkuasa Belanda untuk menggunakannya. BMW jatuh ke tempat 4 Dunia.

[No. 3] Brabus Rocket (Jerman)

brabus_rocket_cop_car1

Jangan di sebut kalau ia tidak power. Walaupun namanya tidak berapa popular disini, Brabus Rocket merupakan asalnya MercedesBenz CLS C219 yang diubah suai oleh Pakar Jerman menjadikan Brabus. Apa yang menajubkan adalah ia boleh ia boleh memecah kelajuan sebanyak 336kmpj.

[No. 2] Porsche 911Brabus Rocket (Jerman)

prosche911 police

Porsche 911Brabus Rocket dari negara Jerman masih lagi menjaga standart mereka. Dengan menggunakan kepakaran mereka sandiri,model ini telah direka khas oleh sebuah syarikat di Jerman untuk menambahkan lagi kelajuannya. Hasilnya menggunakan kepakaran beberapa jurutera,kenderaan ini boleh mencapai 100 kmpj dengan hanya mengambil masa selama 4.6 saat sahaja.

[No. 1] Lamborghini Gallardo LP 560-4 (Italy)

lamborghini-gallardo-lp560-4-polizia_design-top-news-10

Nombor SATU jatuh kepada Lamborghini Gallardo LP 560-4 dari Itali.!! Sebut sahaja Lamborghini, pasti ramai yang mengenali kenderaan ini. Dengan harga yang melebihi RM 200 Juta seunit, ia boleh "melambongkan" kenderaan jenama dunia lain seperti Skyline,Porsche,Brabus,Honda supaja jauh kebelakang. Model LP560-4 ini mampu menghasilkan 560Kuasa Kuda dan kelajuan 100kmpj hanya megambil masa 3.4saat sahaja. Hebat bukan..


4 comments:

Shahrol Mohamad said...

malaysia tu menumpang kasih je dengan police england

Firdaus said...

takla... tu tandanya malaysia setanding dengan negara luar.
malaysia boleh!

Masa Dah Time said...

kereta bukan main mahal tapi kes ragut bukan main banyak kat malaysia. naik motor biasa2 je..hehe

asw said...

kes ragut tiap-tiap hari kita dengar dan sukar untuk menyelesaikannya tanpa sokongan daripada orang awam... kereta evo tersebut digunakan khas untuk menanggani kes jenayah berat dan ternyata ia amat berkesan... marilah menyokong serta membantu... bukan menghina orang yang pernah berjasa sebelum kita... AMIN

Dummy Text