ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Category 1

Saturday, July 31, 2010

gagal..???? bagaimana mahu berjaya.!! ??


kita seringkali gagal dalam membuat sesuatu pekara..kenapa.?
bagi mencapai kecermelangan dan kejayaan,kita perlu mengubah minda atau mindset untuk berjaya.Orang yang tidak cenderung mencapai kecermelangan dalam bidang yang mereka ceburi,mereka tidak ada pemikiran bersungguh-sungguh untuk berjaya, tidak ada motivasi untuk belajar secara berterusan adalah mereka yang melihat negatif ke arah kejayaan.

apabila diteliti , mengapa sesuatu bangsa Boleh Berjaya dan mencipta peradaban yang gemilang.????
Jawapannya mudah, kerana mereka ada Pemikiran Untuk Berjaya,mereka mahu memperbaiki diri dan memperkasakan apa yang mereka miliki samada dalam Aspek Ilmu,Teknologi dan sebagainya. Hal ini bertepatan dengan penjelasan Allah dalam Al Quran Surah Al-Ra'd ayat 11 "Tuhan tidak mengubah nasib sesuatu kaum sehingga kaum itu sendiri mengubah nasib mereka".

Kesimpulannya..
Indivindu memperolehi sesuatu mengikut apa yang diusahakannya. Sekiranya indivindu itu bermotivasi melakukan sesuatu bagi kepuasan dirinya sendiri,ia PASTI memperolehinya. Sekiranya dia melakukan sesuatu bagi mndapat pengiktirafan orang lain juga,sudah pasti dia mendapat pengiktirafan itu dan sekiranya dia tidak bermotivasikan dalam melakukan sesuatu,dia tidak memperolehi apa-apa pun. Semuanya bergantung pada diri sendiri.

No comments:

Dummy Text